9 Ocak 2009 Cuma

Sonunda Beni de Aralarına Aldılar

Evet sevgili okuyucularım, bugün tarihi bir olaya imza atıyorum. Bu tarihi günde beni yalnız bırakmayın, lütfedin. Geçen gün kendi kendimi mimleyip her tarafımın ağrıdığını belirttiğim yazım üzerine tüm merhametiyle bana kendi kendini mimlersen doğanın dengesi bozulur, yavru mimler mutant olur, sabret ve üzülme, bir gün seni de mimleyen biri olacaktır, kimse mimlemezse seni ben mimlerim diyerek çorak blog hayatıma yuva sıcaklığı getiren Fakeangel yani İngilizce bilmeyen okur için tercüme yapmak gerekirse, ki bu hizmeti de herkes vermez sevildiğinizi bilin, Çakma Melek’e teşekkürü bir borç bilir, bu uzun cümleyi kurmamda bana yardımlarını ve desteklerini esirgemeyen canım kelimelere şükranlarımı sunarım. İşte bu çorak blog hayatımda bugün itibarıyla ilk defa mimlendiğimi öğrenmiş bulunmaktayım. Evet sevgili okuyucularım, sonunda beni de aralarına aldılar.

İlk mimim elbetteki kolay bir şey olmayacaktı ve olmadı da. Bana en sevdiğin şarkıların listesini yap dediler sevgili okuyucularım, buna inanabiliyor musun? Kaç şarkılık liste olacağı, tarih sırasına göre mi listelemeliyim, sevgimin boyutu sıralamasına göre mi, yoksa alfabetik olarak mı dizmeliyim, alfabetik olarak dizersem soyadlara göre mi alfabetik yoksa adlara göre mi, yoksa şarkı isimlerine göre mi, bana bunları söylemediler. Beni hiç tanımıyorlar sevgili okuyucularım, beni hiç tanımıyorlar.

Sevgili okuyucularım, bu mimin üzerine mp3 klasörümde şöyle bir gezintiye çıktım, çok sevdiğim ama gerçekten çok sevdiğim, bende iz bırakan, yani her dinlediğimde beynimde hep aynı görüntüleri oluşturan, bana birşeyler hatırlatan şarkıları alt alta yazmaya başladım. Bitirdim dediğimde, ki bunu demek ne kadar zordur bilirsin di mi sevgili okuyucularım, hak geçmesin diye verilen onca çabaya rağmen, asla mükemmel olamayacağını bildiğin o listeyi bitirdim demek ne kadar zordur, listede 100 şarkı olmuştu. Mp3 klasörümde olmayan ama çok sevdiğim başka şarkılar da vardı aslında. Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Arabesk eserlerini düşünemedim bile. Yabancı sözlü müzikler de yoktu, enstrümental şeyler de yoktu listede sevgili okuyucularım. Yani bu titizlikle devam edersem konu, ölmeden görülmesi gereken 1001 film adındaki o tuğla kitap gibi bir yere gidiyordu ve içim kan ağlayarak durdum sevgili okuyucularım. Bana, ulan adama bak bi mimledik herif bize tuğla gibi kitap yazmış kim okuyacak lan bunu, hiç mi düşünmedin mimleyenleri demelerinden korktum sevgili okuyucularım.

Sevgili okuyucularım, bu soğuk günde sıcak odalarınızdan beni yalnız bırakmadığınız için size ne kadar teşekkür etsem az. Ancak şunu bilmenizi isterim ki, bu listenin mükemmele yakın bir şekilde müzikal tercihlerimi yansıtabilmesi için listede en az 1000 şarkı filan olmalıdır. Yani aşağıdaki listede bir Dertliyim ruhuma hicranımı, bir İnleyen Nağmeler, bir Aziz İstanbul, bir Aşk Bu Değil, bir Kimseye Etmem Şikayet, bir Sarı Gelin, bir Ahu Gözlüm, bir Eledim, bir Saçlarını Yol Getir, bir Better Together, bir Bohemian Rhapsody, bir Baby I’m gonna leave you, bir Where Did You Sleep Last Night ve aklıma şu an gelmeyen pek çok eser bulunmamaktadır.

Beni mazur görün sevgili okuyucularım, çok duygulanıp lafı çok uzattım. Liste sanatçıların ilk adlarına göre alfabetiktir. Atladığım, unuttuğum şarkılar beni affedin.

1-Ahmet Kaya Acılara Tutunmak
2-Ahmet Kaya Öyle Bir Yerdeyim ki
3-Ahmet Kaya Yalancı Ayrılık
4-Athena Fik Fik
5-Athena Sen de Yap
6-Baba Zula Cecom
7-Barış Manço Alla Beni Pulla beni
8-Barış Manço Bal Sultan
9-Barış Manço Dönence
10-Barış Manço Gönül Dağı
11-Barış Manço Nerede
12-Barış Manço Ömrümün Sonbaharında
13-Bulutsuzluk Özlemi Cezaevinde Bayram Görüşmesi
14-Bulutsuzluk özlemi Sözlerimi geri Alamam
15-Bulutsuzluk Özlemi Tepedeki Çimenlik
16-Bülent Ortaçgil Arada Sırada Düşünür
17-Bülent Ortaçgil Bu iş Çok Zor Yonca
18-Bülent Ortaçgil Çığlık Çığlığa
19-Bülent Ortaçgil Değirmenler
20-Bülent Ortaçgil Eylül Akşamı
21-Bülent Ortaçgil Gece Yalanları
22-Bülent Ortaçgil Memurun Şarkısı
23-Bülent Ortaçgil Pencere Önü Çiçeği
24-Bülent Ortaçgil Şarkılarım Senindir
25-Candan Erçetin Onlar Yanlış Biliyor
26-Cem Karaca Safinaz
27-Cem Karaca Sevda Kuşun Kanadında
28-Doğan Canku Gecelerim
29-Duman Ahh
30-Duman Halimiz Duman
31-Duman Rüyanda Görsen İnanma
32-Emre Altuğ Yani
33-Erkin Koray Arap Saçı
34-Erol Evgin İşte Öyle Birşey
35-Ezginin Günlüğü Aldatan Şarkı
36-Ezginin Günlüğü Delice Zeytin
37-Ezginin Günlüğü Gelmiyorsun
38-Ezginin Günlüğü Hürriyete Doğru
39-Ezginin Günlüğü İstavrit
40-Ezginin Günlüğü Küçüğüm
41-Ezginin Günlüğü Rüya
42-Ezginin Günlüğü Şehir
43-Ezginin Günlüğü Şimdi Sevişme Vakti
44-Ezginin Günlüğü Yüksek kaldırım
45-Feridun Düzağaç Alev Alev
46-Feridun Düzağaç Nadas
47-Fikret Kızılok Bir Harmanım Bu Akşam
48-Fikret Kızılok İnişlerim Çıkışlarım
49-Fikret Kızılok Kalbim
50-Gökhan Kırdar Yerine Sevemem
51-Grup Gündoğarken Gel İstersen
52-Grup Gündoğarken Ne Güzel Olurdu
53-Hümeyra Beyhude
54-Hümeyra Gidemediklerimiz
55-Işığın Yansıması Gün Doğarsa
56-İlhan şeşen Neler Oluyor Bize
57-İstanbul Uyurken (Hamam Soundtrack)
58-Kenan Doğulu Tutamıyorum Zamanı
59-Kumdan Kaleler Evde Yoklar
60-Leman Sam – Vedat Sakman Herneyse
61-Manga Yalan
62-Mazhar Alanson Ah Bu Ben
63-Mazhar Alanson Bir Sonsuz Yağmur Yağsa
64-Mazhar Alanson Hüznün Kuşları
65-MFÖ Buselik Makamına
66-MFÖ Gözyaşlarımızı Bitti mi Sandın
67-MFÖ Sanatçının Öyküsü
68-MFÖ Tam Ortasındayım
69-MFÖ Uç Oldum
70-Modern Folk Üçlüsü Gül Yüzünde Göreli
71-Moğllar Alageyik
72-Moğollar Çok Geç Olur
73-Moğollar Issızlığın Ortasında
74-Mor ve Ötesi Daha Mutlu Olamam
75-Mor ve Ötesi Mucize
76-Nilüfer Dokun Bana
77-Orhan Gencebay Bir Teselli Ver
78-Özlem Tekin Dağları Deldim
79-Özlem Tekin Gezegen X
80-Özlem Tekin Kime Ne
81-Özlem Tekin Yazmamışlar
82-Pentagram Sonsuzluk
83-Pentagram Stand To Fall
84-Sertap Erener İncelikler Yüzünden
85-Sezen Aksu İstanbul Hatırası
86-Sibel Alaş Adam
87-Şebnem Ferah Deli Kızım Uyan
88-Şebnem Ferah Durma
89-Şebnem Ferah İyi Gün Dostları
90-Vedat Sakman Usulca
91-Vedat Sakman Yalnızlığım
92-Yaşar Kurt Korku
93-Yeni Türkü Açelya
94-Yeni Türkü Öldükten Sonra
95-Yıldız Tilbe Delikanlım
96-Zuhal Olcay Aynalar
97-Zülfü Livaneli Gözlerin
98-Zülfü Livaneli Kardeşin Duymaz
99-Zülfü Livaneli Sus Söyleme
100-Zülfü Livaneli Yakup ile Yusuf

6 yorum:

  1. listeniz, listemde mutlaka olmasi gereken ama unuttugum bir cok sarkiyi kafama dank ettirdi resmen. tekrar bir liste olusturasim var. ama fazla da kafayi takmamak gerek sanirim boyle seylere diyerek, gecistirdim aninda.

    pek guzel bir liste olmus, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Ohooo, dediğim gibi Ezginin Günlüğü olsun, Yeni Türkü olsun, Bülent Ortaçgil olsun, bir çırpıda, en az bu kadar daha, çok sevdiğim şarkılarını yazar daha da ahh şunu unutmuşum derim ki, daha TSM, türküler, yabancılar, enstrümentaller ohoooo.

    Zor işler bunlar :)Takmamak lazım kafayı geçmeli dalgayı.

    YanıtlaSil
  3. hoşlanılan bir kişiye "karışık kaset" doldurmak kadar zor bir mim olmuş bu sahiden. bu esnada "high fidelity" filmini seyretmenizi tavsiye ederim, hazır konusu da açılmışken..

    YanıtlaSil
  4. Yine derin bir mevzu ile karşı karşıyayız :) Hoşlanılan kişiye "karışık kaset" doldurma olgusu. Şimdi olayın nostaljik boyutunu bir tarafa bırakalım. Yani artık kimsenin kaset doldurmadığını, kaset diye birşeyin kalmadığını falan unutalım, orada dağılmayalım, doğrudan meselenin özüne girelim :)

    Hoşlanılan kişiye karışık kaset doldurulurken nelere dikkat edilmelidir? Bu eylemin amacı nedir? Neden yapılır?

    Şimdi hoşlanılan kişiye neden karışık kaset doldurulur? Bu soruya cevap verirken tüm tarihsel olguları olduğu gibi bu tarihsel olguyu da çağının şartlarıyla ele almak gerekir. O çağda best of albümler yaygın değildi bu kadar, mp3 diye birşey icat edilmemişti ve dahası cd de yoktu. Yani bırak 2000 şarkılık listelerin içinde shuffle yapmak, elinde adamın albümü bile olsa istediğin şarkıyı dinlemek için bayağı manuel sardırmalar yapılırdı. Örneğin bir albümün A yüzünün 4. şarkısını dinlemek istiyorsun, bulman zaman alırdı o şarkıyı. Ki evet kasetlerin A yüzleri ve B yüzleri vardı. Bir albümün A yüzünün 4. Şarkısını çok seviyorsan, çok sık dinlemenin en pratik yolu, şimdi genç nüfusa garip gelecek ama B yüzünün 2. Şarkısını da çok sevmekti. Çünkü A4 bitince kasetin diğer yüzünü çevirip play isimli düğmeye basınca B2’ ye çok yakın bir yerden çalardı teyp. Pil sorunsalları nedeniyle sardırmak yerine A4-B2 ikilisiyle sürekli bir loop içine girmek walkmenden en uzun süreyle ses çıkmasını sağlardı. Walkmenin pili biterken herkesin sesinin Frank Sinatra tonlarına yaklaşması da duyulması gereken bir mevzuydu. Kısaca bir albümde A4’ü çok sevdiyseniz ve B2 de kel alaka birşeyse, ki genelde en duygusal slow parça A4’ün karşısına cakkıdı cakkıdı oynaşalım kız B2 şarkısı gelirdi, ya lanet olsun der sardırır pilinizi ziyan ederdiniz, ya da duygusal bir medcezirin içinde ahh geberiyorum aşkımdan ile gelir, aboneyim abone biletlerim cebimde ile giderdiniz. Bu da Mehter Marşıyla gelip İzmir Marşıyla gittiğiniz o tuhaf Evet Hayır yarışmasının içine düşmenize neden olurdu ki allah muhafaza. İşte bu ahval ve şerait altında dahi yılmayan Türk Gençliği bu durumu karışık kaset doldurarak aşardı. Yani öyle bir albüm doldururdun ki, A4 ile B2’ler uyumlu olurdu, ya da daha kökten bir çözümle kasetin içindeki tüm şarkılar birbirinden güzel olurdu. Böylece walkmenlerde pil sorunsalları aşılır, sardırmayla da uğraşılmazdı. Fakat sonuçta bu kaset dolduram işi de titiz bir çalışmanın ürünüydü. Evde yapacaksan, kasette yer alması gereken tüm albümlere ve iyisinden bir çift kasetçalarlı teybe sahip olman gerekirdi. Tabii şimdi düşünmek bile istemediğim yaklaşık iki saatlik de bir sabıra. Hoşlanılan kişiye kaset doldurmak içindeki şarkılardan bağımsız bir şekilde bak yemedim, içmedim, seni düşündüm, çabaladım mesajı verirdi.

    Hoşlanılan kişi için karışık kaset doldurmanın bir de stratejik yolu vardı ki, o da kasetin içine hanım kızımızın yüzüne karşı söyleyemediğimiz bir mesajı kendi sesinizle kaydedebilirdiniz. Örneğin “bu karışık kasedi doldurduğum Ayşe şimdi bana öl dese yemin ederim ölürüm” gibi ve ardından da Murat Kekilli’den bu akşam ölürüm beni kimse tutamaz isimli parçayı patlattın mı, Ayşe’nin gözünde parlayan yıldızları görebilirdin. Evet şarkı biraz güncel oldu ama şimdi hatırladığım en uygun şarkı buydu.

    Bir de daha cool arkadaşlar olurdu, onlar beni olduğum gibi kabul et sevgilim, ben buyum böyleyim mesajı verirlerdi karışık kasetlerle. Gerçekten kendilerinin en sevdiği şarkıları doldurur, kızın zevklerini yansıtmazlardı kıza verdikleri kasetlerde. Bu cool tipler için risk dürüstlüğün bedeli ağır olabilirdi. Örneğin babası ülkücü olan kıza Ahmet Kaya’lar, Grup Yorum’ları doldurur kaset diye verirsen, babası da seni insan niyetine bulur eşek niyetine döverdi. Ya da Ferdi’leri, Orhan’ları doldurdun kasede ama kız Rachmaninof dinliyor, o zaman daha baştan ölü doğacak çocuğa don biçerdin.

    Risk almak istemeyen arkadaşlar herkesin sevdiği veya en azından üff beee bu ne demeyeceği şarkıları doldururlardı albümlere ki bunun o dönemdeki Türkçe müzikteki karşılığı Barış Manço – Sezen Aksu ekolüydü. Tabii ki risk almadan çok şey fazla kazanamayacağını da görürdün. Bir de kızın sevdiği şarkıları kankasından falan öğrenip o şarkıları çok seviyormuş gibi yapan kitle vardır. Kız kasedi dinlediğinde aman tanrım der ben bu şarkıların hastasıyım, o da mı hastasıymış. İşte bu kitle hayatta her zaman başarılı olacaktır.

    High Fidelity’i indiriyorum, seyredelim bakalım John Cusack abimizi :)

    YanıtlaSil
  5. ya ben epeydir bir blog yazısına böyle sesli gülmemiştim. koştum karışık kasetlerimi buldum hemen. kimse bana kaset doldurmamış ama olsun imzalı bir kargo cdsi buldum, daldım gittim, mutlu oldum falan falan...

    teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  6. Yani şimdi Kargo cdsinin detaylarını bilmeyeceğim ama öyle olmaz. Yani resim dersinde kolaj çalışması ödevi veridliğinde Salvador Dali posterini ödev diye teslim edersen o dersi geçemezsin :)

    YanıtlaSil