26 Mayıs 2009 Salı

Bunalımlı Bir Deli Saçması : Hiçbiryerde

Gitmiyordum. Yelkenim yoktu. Rüzgar da yoktu zaten, çarşaf gibiydi deniz. Hava kapalıydı, pamuk gibi bulutlar da yoktu, mavi bir gök de. Tatlı tatlı tenimi yakacak bir güneş yoktu, Dudaklarım dalgaların tuzunu tatmıyordu. Dalga yoktu ki...

Ama yine de ben yaşanmamış sevdalarda, yarım kalmış duygularda ve çığ tutmuş umutlardaydım. Yani ben de hiçbiryerdeydim. Hiçbiryer, yani Shakespeare’in halt ettiği yer. Olmaya ya da olmamaya kayıtsız kalınan yer. Meselenin sadece zamanın geçmesi olduğu yer. Hep aynı varoluşlardan bıktığın yer. Hiçbirşeyin öneminin olmadığı yer. Somut dertlerin yerlerini soyut kayıtsızlıklara bıraktığı yer. Hiçbiryer.

Adımızla bir sokak duvarında kalmaz aşk, bir ağaç kavuğunda, bir takvim kenarında, bir çiçekte, bir defter arasında, bir tırnak yarasında, bir dolmuş sırasında, bir odada, bir yastık oyasında, bir mum ışığında, bir yer yatağında, dilimizde yinelenen bir şarkıda kalmaz. Bir okul çıkışında, bir çocuk bakışında, bir kitapta, bir masal perisinde, bir hasta odasında, bir gece yarısında, bir durakta, yırtık bir afişte, buruk bir gülüşte, dağılmış yürüyüşte, bir sokakta, bir genel telefonda, bir soru yanıtında, bir komşu suratında, bir pazarda, bir kahve kokusunda, bir tavşan niyetinde, bir çorap fiyatında, bir yosunda, bir deniz kıyısında, bir martı kanadında, bir vapur bacasında kalmaz. Hiçbiryerdeysen eğer hiçbirşey kalmaz. Yalnızca kayıtsızlık ve bundan doğan bıkkınlık kalır. Anlamsızlık bile, akılsızlık bile, zevksizlik bile, düzensizlik bile, nefret bile, ölüm bile kalmaz.

Orada birkaç şarkı kalır, aklına gelir, mal mal saçmalattırır. Bir kaç rüya kalır, beyinsizce aklına takılır. Bir kaç yüz kalır, gözüne takılır. Hepsi bu.

6 yorum:

  1. sanırım tatile ihtiyacın var sevgili dostum..
    tatil kimi iyi etmez ki?

    öte yandan, "aşk hiç biter mi?" diye inleyerek bir sokak duvarında, bir ağaç kavuğunda, bir takvim kenarında, bir çiçekte, bir defter arasında, bir tırnak yarasında, bir dolmuş sırasında, bir odada, bir yastık oyasında, bir mum ışığında, bir yer yatağında, dilimizde yinelenen bir şarkıda, bir okul çıkışında, bir çocuk bakışında, bir kitapta, bir masal perisinde, bir hasta odasında, bir gece yarısında, bir durakta, yırtık bir afişte, buruk bir gülüşte, dağılmış yürüyüşte, bir sokakta, bir genel telefonda, bir soru yanıtında, bir komşu suratında, bir pazarda, bir kahve kokusunda, bir tavşan niyetinde, bir çorap fiyatında, bir yosunda, bir deniz kıyısında, bir martı kanadında, bir vapur bacasında kalan aşkın izlerinden, ölümlerden ölüm beğendiğim zamanları anımsadım da okurken, acaba hangisi daha kötü bilemedim.. aşksız kalmak mı yoksa tüm bunların kalması ama paylaşacak kimsenin kalmamış olması mı?

    YanıtlaSil
  2. Şarkılarla konuşmaya devam edeyim :)

    Yaz tatili, paranın katili :)

    Tatilden çok değişime ihtiyacım var açıkçası. Tatil benim için maratoncuların koşarken kenardan aldıkları su. Oysa ben koşmaktan sıkıldım. Koşarak su içmekten sıkıldım. Efendi efendi oturup su içmek istiyorum.

    15 Haziran'da bir hafta izin alacağım ve büyük bir olasılıkla, film, dizi, müzik, rakı, şarap, kitap eşliğinde evde geçireceğim. Bu güzel zamanlarımın her anında bunun bir mola olduğunu ve mola bitince yeniden yollara çıkıp koşmak zorunda olduğumu hissedeceğim. Şimdi Mümin Sekman gibi konuşturma beni ama sevdiğin işi yaparsan ömrün boyunca çalışmazsın ve tatile de ihtiyacın olmaz.

    Hangisinin daha kötü olduğu konusundaki ligin şampiyonunu da merak ediyor değilim. Hiç keyifli bir lig değil o lig. Kötülerden bir kötünün en kötü olduğunu duyuran bir lig işte. Anneannemin veciz sözüyle o at orada koştursun dursun bana ne.

    YanıtlaSil
  3. Ben geldiiim!
    Oncelikle yuregine saglik, blog cok guzel :)
    Ayrica, aslinda tatil de bir degisimdir ama, evet galiba bir yerlere gitmeden degisime ihtiyac var! Buyuk 15 Haziran yenilenme haftasi hayirli olsun, film-dizi-muzik-raki-sarap-kitap yanina kendin ve sectigin birileriyle sohbeti de kat, bazen en buyuk yenilenmeler sohbetlerden cikiyor!

    YanıtlaSil
  4. :) Hoşgeldin ve teşekkür ederim.

    Sohbeti katabilir miyiz göreceğiz :)

    YanıtlaSil
  5. aşk da biter diyorsun öyle mi?

    medea

    YanıtlaSil
  6. Şarkılarla konuşmaya devam edelim madem :)

    Sevda kuşun kanadında, Ürkütürsen tutamazsın.

    Ve bir sevdayı bence en çok ürkütür inançsızlık ürkütür. İnançsızlık zaten seni hiçbiryere götürür diyorum.

    YanıtlaSil